Vásárlási tanácsok, tapasztalatok

business-idea-660082_1280Sokan tudják, hogy érdemes körbenézni, több helyen mielőtt meg szeretnénk vásárolni valami terméket. Mindegy, hogy egy kiló kenyérről, agy éppen egy autóról van szó. Olyan ár, és minőségbeli különbségek vannak, hogy sokszor el sem hinnénk azt. Gondolom ön is járt már úgy, hogy vásárolt valamit, és meg volt győződve arról, hogy igazán kedvező áron sikerült hozzájutnia a kívánt termékhez. De amikor kollegája, barátja, vagy családtagja kezében meglátott egy ugyan olyan dolgot, és kiderült hogy jóval kevesebb összegért vásárolta, mint ön, akkor azért egy igen rossz érzés fogta le. Talán csalódottság, talán irigység. Ez nem jó érzés, főleg ha nagy az árbeli különbség. Ezt a negatív érzést elkerülheti, ha körbetekintőbben vásárlunk. Minden esetben először a vágyunk kellett türelmetlenségünket kell legyőznünk, amit a keresett termék iránt érzünk. Sok esetben ez nem könnyű, főleg akkor, ha egy olyan dologról van szó, amire régóta vágyunk. De ha nem akarunk csalódni minden esetben ez a teendőnk. Nézzünk egy pár példát.

Mérlegelés.

Első lépés, hogy mérlegeljük, milyen termékre van szükségünk. Azt is vegyük górcső alá, hogy mennyire szükséges számunkra ez a dolog. De ne felejtsük el azt is, hogy milyen sürgős számunkra a vásárlás. Ezek mind egytől-egyig nagyon fontosak a tudatos vásárlásunk eredményességéhez. Ha esetleg van egy bukósisak akciósan, és alapos mérlegelés után is úgy döntöttünk, hogy meg kívánjuk vásárolni, ne kezdjünk el azon gondolkodni, hogy ha már olcsóbb volt, akkor veszek mellé még valamit, mert biztos ott fogunk belefutni abba a hibába, hogy a sisak mellé vásárolt árú ár érték aránycsalódást fog okozni számunkra. Biztosak lehetünk abban, hogy a mellékes termék, vagy drága, vagy pedig felesleges számunkra. Ezek igazából a kereskedelmi trükkök eredményei. Ne hagyjuk magunkat befolyásolni. Mindig a kitűzött célhoz, és a mérlegelt eredményhez tartsuk magunkat.

 

Szinte láthatatlan trükkök, amik kizökkenhetnek.

Ha bemegyünk egy multinacionális áruházlánc üzletébe, azonnal láthatjuk, a rengeteg árút, ami csak úgy kiált, hogy vegyél, meg mert neked szükséged van rám. Miért van ilyen érzésünk? Ne feledjük, hogy ezek a cégek rengeteg pénzt költenek olyan szakemberekre, és kutatásokra, amelyek csak azzal foglalkoznak, hogy a betérő vásárlóra minél több terméket észrevétlenül rátukmáljanak. Nem is gondolunk rá, de elveszik a szabad döntési jogunkat azzal, hogy mi nem marketing szakemberek vagyunk, és nem ismerjük az ilyen manipulációs trükköket. Ne akarjunk ügyesebbek lenni náluk, mert ugye ők csak ezzel foglalkoznak, és nagyon is jól ismerik a vásárlási szokásainkat. Ők szakemberek ellentétben velünk. Persze nem azt mondom, hogy ne menjünk be ilyen helyekre, hiszen sok esetben ez elkerülhetetlen lenne. Inkább a tudatosságra, és az önmérsékletre hívnám fel a figyelmet. Ezt csak úgy tudjuk ebben a környezetben megtartani, ha nem a felesleges nézelődéssel, hanem a mérlegelt célunk megtartásával, haladunk végig a sorokon. Minél több időt töltünk egy ilyen környezetben, annál sebezhetőbbé válunk. Az idő, és a nézelődés a legveszélyesebb ezekben az üzletekben. Ezeknek az üzleteknek a gyenge pontja egy tudatos vásárló számára az, hogy messziről feliratozott, sorok vannak, és célirányosan tudunk haladni, ha nem hagyjuk magunkat kizökkenteni ebből. Tehát ha tudjuk, hogy mit szeretnénk vásárolni, akkor messziről benézzük az útirányt, és minél hamarabb odasietve, megszerezzük az adott terméket, és minél rövidebb úton és idővel a pénztárhoz sietünk fizetni. Ezek lehet, hogy első hallásra furcsának, és nevetségesnek tűnnek, de a leghatékonyabbak arra, hogy egy ennyire manipulált környezetben, megtarthassuk a vásárlás szabadságát.